Misshapen Chaos of Well-Seeming Forms – Freya Edwards, Lizzie Urquhart

2015. 12. 08.

Freya Edwards Londonban, a Chelsea College of Art-on tanul képzőművészetet. Szobrászi munkássága az anyagszerűséggel, a kompozícióval és a formával foglalkozik, de befolyásolják a test, a politika és a festészet fogalmai is. Magyarországra érkezése óta egy szögesdrótból készült szoborsorozaton dolgozik. A szögesdrót szimbolikus jelentései érdeklik – a kerítés, a határok, különösen most, mikor a második világháború óta tapasztalt legnagyobb tömeges migrációval kell szembenéznünk. E fenyegető, szimbolikus tartalommal telített drót megérinthető és semlegesítő anyaggal való befedésének folyamata az, ami felkeltette a művész érdeklődését kutatásai során. Az alkalmazott eljárás sebkötözésre emlékeztet, illetve a tipikusan női munkának tartott hímzéshez vagy szövéshez is köthető.

Lizzie Urquhart festő és képgrafika szakos hallgató a Glasgow School of Art-on. Elsősorban nyomatokat használva, a képi ábrázolás kimerítésével a sokszorosító grafika határainak kitágítását célozza meg. Ezt a nyomtatás három alapvető tényezőjének (rétegezés, sokszorozás és ismétlés) állandó körforgásán keresztül éri el. Ebben a munkájában absztrakt mintákból és formákból álló összeállítást alkot, a kollázs és a nyomatok összefüggő folyamából. A cseppfolyós formákat a természetes kőképződmények, valamint a légifelvétellel készült tájképek inspirálják. Munkája megalkotja saját, magával ragadó, transzcendens tájképét a kiállítótérben.

A fenti munkák a korlátok, tájak és határok mezsgyéinek kutatása iránt érdeklődnek. Esztétikai szempontból kompozíciójuk és formájuk köti össze őket. Hasonlóságot fedezhetünk fel továbbá a művészek munkamódszerében is, a rétegzés és ismétlés folyamatait figyelembe véve.

 

Freya Edwards studies Fine Art at Chelsea College of Art in London. Her sculptural work is concerned with materiality, composition and form but is also informed by an interest in body politics and painting. Since arriving in Hungary she has been making a series of sculptures using barbed wire, as she is interested in its symbolism- its affiliation with fences and borders, especially now that we are facing the largest mass migration movement since the Second World War. The process of wrapping this threatening and symbolically loaded wire in tactile and neutralising material is one that the artist is interested in exploring. The process applied is reminiscent of bandaging a wound or the crafts typically associated with women- embroidery or weaving .

Lizzie Urquhart is a Painting and Printmaking student at Glasgow School of Art. Working primarily in print, she aims to expand the boundaries of printmaking as a medium through the exhaustion of imagery. She does this through an constant cycle of layering, multiplying and repeating – three elements that lie at the very foundations of printmaking. In this work she creates a variety of abstract patterns and shapes through a continuous process of collage and print. The fluid forms are influenced aesthetically by natural rock formations and aerial photography of landscapes. Her work maps out an immersive, transcendental landscape of its own across the exhibition space.

These works are interested in exploring the confines of boundaries, landscapes and borders. They come together aesthetically through their concern with composition and form. There are similarities in the way that the artists work, using processes of layering and repetition.